Shettis?!

Nu sitter jag här igen efter en dag fylld med arbete, idag har vi haft ett bra flyt och allt har gått som det skulle.

Jag har longerat 2 hästar, klippt Spring, flätat några hästar så att manen alltid ligger på samma sida, fixat hästar åt L och sedan nattat mina så hästar. Har funderat på att be L byta ut de största mot så shettisar, det skulle vara så mycket smidigare; deras täcken är enkla att få på, de väger typ ingenting mot de täckena som vi har nu. Och sen äter de inte lika mycket och skiter heller inte lika mycket, tycker att det skulle bli lite av en bra deal för oss båda? Eftersom de också är små får dem ju inte upp huvudet så högt så det blir nog väldigt mycket enklare att klippa huvud och ben! Får ta det med henne imorgon, för jag tror stenhårt på detta. ;)

 

Typ som Danne, det hade varit kanon bra!

 

Sen har vi också storstädat köket, ÄCKLIGT! Fy vad skitigt det va, och sen är det fortfarande stopp i avloppet, och det luktar så vidrigt. Hade hellre varit en vecka i ladugården bland kossorna än behöva rensa avlopp det kan jag lova. Får se ifall vattnet har försvunnit tills imorgon så jag kan diska…

Men om 16 dagar sätter jag mig i bilen och åker HEM! Åh vad skönt det ska bli, längtar så jätte jätte JÄTTE mycket!! Ska försöka få en läkarundersökning av knäna, mina ”fina” knän mår verkligen inte bra. Känns tråkigt att det redan är så efter 20 dagar, tyvärr tror jag inte att jag kommer kunna jobba mer med hästar utan får bara ha det som en hobby. Tycker inte att det är värt att slita ut dem nu när jag bara är 20 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0