Lång dag!

Idag har det varit iskallt och en väldigt lång dag, har haft min tjocka kingsland tröja, dunväst och den långa dunjackan som jag fick av L. Då var det helt okej att vara ute!

Vi har alltid 2 vattenkannor färdiga så att det alltid finns vatten till de hästar som har hink, men i natt hade det varit kallt och kannorna var som en stor isklump LYCKAT. Annars är det som vanligt i stallet, nu kan vi även använda skritten så det underlättar. Att gå med minst 13 hästar varje dag är inte det roligaste.

Idag har jag ridit Birdie, och L mammas som inte har sett mig rida på länge tyckte att jag hade utvecklats i min ridning, det var kul att höra och gjorde min dag lite bättre! J Longerade 4 hästar idag, och ALLA var galna förutom min älskling, testade en annan typ av inspänning på honom. Vi brukar använda Pessoa inspänning men tycker inte att han jobbar bra med den utan mest sparkar mot den, så idag testade jag en gouge och han gick så mycket bättre med den. Då blir man glad när man tog rätt beslut att testa något annat!

Imorgon blir det ett läkarbesök för min del, får se om de hittar något och vad det nu blir återstår att se…

Thunderbird!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0