Tävling!

Hej och ett stort förlåt för dålig uppdatering, får ta en snabb resumé från dagarna som har gått.

I torsdags åkte jag med en häst för kontroll inför tävlingarna som kommer nu, tycker att det är bra att kolla igenom dem nu innan säsongen drar igång. Men allt var bara bra med honom så då var det bara att åka hem igen!

Fredag: började vi som vanligt, sen longerade vi de hästar som inte skulle tävla så det fick sin motion för dagen. Vi hade sagt att vi skulle åka senast kl 10 så vi fick lägga i en extra växel på slutet med att linda alla hästarna, lägga på täcken och brodda ur de som hade longerats och slutligen lasta in alla i lastbilen. Lasta in alla våra saker och sen styra mot Grevagården. Jag hoppade av vid mjölby för att åka med L’s mamma och kunna fixa boxar innan de va framme. Men när vi kommer dit så finns det inga permanent boxar kvar, vilket vi hade blivit lovade = vi va inte speciellt glada över att stå i tält stallar i – 15 grader. Men det löste sig och vi fick stå i ett privatstall, där hade vi varmvatten och egen toa så vi klagade inte. På fredagen hade vi bara 2 hästar till start i 140, Klara och Bibbi. Klaras runda var fin och slutade med en 3:dje plats, Bibbi hade 4 fel och blev därför inte placerad.

Lördag: Vi gick upp vid 6 för att fodra, leda och göra hästarna fina för tävling. Först ut i 130 klassen var Lillen och Spring. Båda två hoppade fel fritt och blev placerade, fina killar det där. Speciellt min älskling Lillen.

Sen i 140 hade vi Thunderbird, det slutade med 4 fel men en snabb runda så han slutade som 4. När vi väntade på prisutdelningen så blev han helt galen och tyckte verkligen det var jätte kul att få tävla och visa upp sig!

Sista klassen för dagen var 145 och då hade vi 3 hästar till start, Bibbi, Klara och Colina. Bibbi och Colina hade 0 fel och det räckte till 4:e och 6 placering! Duktiga flickor. Klara hade 4 fel men ändå en snabb tid.

Söndag: Spring och Lillen startade i 135. Spring hade 4 fel och precis utanför placering. Medans Lillen hoppade felfritt och kom 5:a.

Så var det dags för 150 klassen, sista för helgen! Kändes skönt att slutat var nära. Bibbi, Colina och Birdie hoppade denna klassen och det gick inte särskillt bra men det är bara att ta nya tag och ladda om för Borås nästa helg istället.

Så min första egna tävling med Linda gick bra och Lillen som jag pussa och skämmer bort lite extra var den som fick 2 placeringar, det hjälper nog mycket att bry sig om dem lite extra verkar båda jag och L tro!

Så när alla boxarna var ur mockade och fina lastade vi in hästarna och begav oss upp till Västerljung igen. Jag fick övningsköra ordentligt, 2 timmar och det var kul! :D

Vi kom till gården runt 23 och då skulle alla hästarna in i sina boxar, byta täcken och kollas så att de mådde bra, mocka ur lastbilen och packa ur mina väskor.  Så jag kom i säng vid 1 och TRODDE jag hade sällt mitt alarm till kl 6, med det hade jag inte och vaknade vid 9. Usch va jag var trött med slängde på mig kläderna och sprang ut till stallet. Men det var ingen fara med hästarna, och vi var klara som vanligt till lunch.

Och idag är jag ledig, så skönt men är väldigt trött. Har fått sova med dubbla täcken, filt och fullt påklädd, så kallt har vi det i huset…

 

Nu ska jag kolla på Ncis och sova lite till, hoppas ni har en trevlig dag!

Spring laddar i vårsolen för en fin runda! (Borde ha ett par solglasögon till grabben)

Birdie som ska in på prisutdelning!

Kaos i stallgången efter att 3 starter på mindre än 1 timma, men vi lämnade det strålande rent!

Världens bästa mamma som har köp dessa underbara skor till mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0