Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig.

Idag har jag varit på vårdcentralen i Trosa. Under tiden jag satt i väntrummet ropade dem upp ett namn ett antal gånger, sen kommer de på efter ungefär 20 min att hon redan sitter i ett patientrum! Duktigt… smidigt att ”tappa” bort en patient runt 90 år. Efter det kom det ut en sköterska som undrade om jag skulle till barnmorskan, ehh nej inte riktigt än. Men sen var det äntligen min tur, fick berätta hur länge jag har haft ont i knäna, om de har varit svullna, om personer i min släkt har reumatism, vad jag jobbar med osv. Utan att hon ens hade tittat på knäna så var hon redan bekymrad. Sen var det undersökning av mina underbara knän, svullna och inflammerade. Sedan tog hon 3 rör med blod från mig, är inte helt 100 på varför med det får jag reda på när provsvaren kommer. Och det sista hon sa till mig var att jag skulle göra ett viktigt val för min framtid eftersom jag har haft problem så pass länge och det har jag nu gjort. Så jag förhoppningsvis kan leva smärtfritt och utan att behöva äta smärtstillande när jag är 25-30 år.

Men innan allt detta var jag ju såklart i stallet, morgon stalltjänst, släppa hästar i skritten och rida ut på Kalle och Casano. Vår tur ute va härlig trots kylan! Snabbt in med hästarna ryckta, släppa ut Kalle i hagen med lilla Rut och in med de hästarna från skritten byta täcken av med skydd, stressa in för att byta till lite med allergi vänliga kläder vara på vårdcentralen i 1.5 timmar. Tillbaka till Björke äta lunch, fixa nästa häst till L, fodra och ta hand om den hästen hon red med cooling gel, noga borstning och lindor på alla 4 benen, detta var gjort innan 13. Helt okej tycker jag ;)

Sen var det fullfart eller ja så snabbt som det gick för mina så knän, packa lastbilen, packa om typ 15 olika täcken till hästarna som ska med, räkna ihop foder, vilka sadlar som ska med, träns, så att jag har vitaminer och mineraler så att det räcker till 6 hästar i 3 dagar. Sen så är det ju självklart en massa mer saker som ska med men det skulle ta väldigt lång tid att skriva! Tur att jag hade Emma som hjälp.

Så nu blir det sängen och vila för imorgon ska jag och en häst ut på äventyr, spännande.

God natt!

 

 


Kommentarer
Postat av: Catrin

Ska ni till Grevagården? isf ses vi kanske där :)

2012-02-01 @ 22:03:08
Postat av: Noomie

Vad är det för fin skimmel på din header? :)

2012-02-02 @ 23:45:32
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0